petek, 24. februar 2017

Nadomestni apostol

Zbor apostolov je bil po izdajstvu Juda Iškariota razumljivo prizadet. Tako na fizičnem kot duhovnem smislu. Dvanajst apostol predstavlja dvanajst Izraelovih rodov. In en apostol je zatajil, naj bi zatajil tudi en rod. Še bolj kot na fizičnem področju pa so bili apostoli prizadeti v duhovnem smislu. Saj ne, da bi bili vsi apostoli popolni. Vsi so se v Getsemaniju razbežali, vsi so ga zatajili, izdali. Vsi so tudi pokesali, v končni fazi je Juda Iškariot hotel vrniti tistih trideset srebrnikov. Toda samo eden je nad svojo slabotno naravo obupal. In ko človek obupa na tistem mestu nastane boleča praznina. Ki jo je potrebno čimprej zapolniti.

In zapolnil jo je sveti Matija, doma iz Betlehema, ki je bil izvoljen na mesto izdajalca Juda Iškariota in postal apostol še pred prihodom Svetega Duha. Oznanjal je Kristusov nauk najprej po Galileji, nato pa je prehodil Makedonijo, Kapadocijo in dežele okrog Kaspiškega jezera oz. morja. Misijonska pot ga je privedla tudi v Etiopijo. Ko se mu je končevala življenjska pot se je nameraval vrniti v domačo deželo, toda tu ga je dočakal mučeniška smrt, kamenjali so ga in mu nazadnje odsekali glavo. zato ga radi uporabljajo s sekiro.

Razumljivo je, da so sv. Matijo zavoljo sekire izvoli za svojega zavetnika tesarji in mesarji. Čeprav njegovo češčenje ni bilo preveč razširjeno – v ljubljanski nadškofiji je dosegel 2 župnijski in 4 podružnične cerkve – imamo tu pa tam lepe podobe, ki nam ga predstavljajo. Bolj kot zavetnik se je uveljavil kot »vremenski svetnik«. Po ljudskih predstavah ima bolj kot zavetništvo nad tesarji in mesarji oblast nad vremenom. odloča namreč ali bo zime konec ali pa se bo začela znova. Skoraj vsa Evropa pozna pregovor, vsak narod na svoj način: Sveti Matija led razbija, če ga ni, ga pa naredi.

In čeprav se nam mogoče zazdi, da ta pregovor več ne drži, spričo tolikih klimatskih sprememb, vendarle ne pozabimo, da je Matija »nadomestni apostol«. Nadomestil zapolnil je bolečo praznino, ki nastala po Judovem dejanju razočaranja, ter čistega obupa. Ter je tako apostol Matija oznanjevalec upanja. Da Bog poskrbi, tudi če se vse obupno, ter brezupno zdi, toda le pod pogojem, da smo podobni onim možem: »ki so hodili z nami ves čas, dokler je Gospod Jezus prihajal k nam in odhajal od nas, od Janezovega krsta do dne, ko je bil vzet od nas. Eden od njih mora biti z nami priča njegovega vstajenja!« (Apd 1,21-22) Če hodimo v skupnosti od začetka do konca, ter če smo priče njegovega vstajenja, ki se razodeva pri vsaki sveti maši, potem resnično ni razloga za noben obup, temveč zgolj za upanje, da Bog vse nadomesti, vsako bolečo praznino zapolni.

Nebeški Oče, s sveti Matijem, si nadomestil Juda Iškariota,
zapolnil si bolečo praznino obupa.
Na priprošnjo svetega Matije, apostola upanja,
nam pomagaj, da zaradi lastne slabotnosti,
ne bomo obupali, temveč se kakor sveti Matija oklepali
Jezusa, ki v občestvu Svetega Duha
živi in kraljuje vekomaj. Amen.

Ni komentarjev:

Objavite komentar