nedelja, 05. marec 2017

Biti kakor Bog


Skušnjavec, hudič, skuša Jezusa in to s svetopisemskimi citati. To dokazuje samo eno stvar: da hudič veruje v Jezusa. Hudič je skoraj najboljši teolog, vernik, ker nikoli ne dvomi o Božjem obstoju. Pa vendarle eno mu manjka: »milost enega človeka, Jezusa Kristusa.« Milost prihaja iz ljubezni, tega pa hudič nima, ker hudič veruje iz sovraštva, mi pa naj bi verovali iz ljubezni.

Sveti Benedikt pravi: delo in molitev. Hudič je Jezusu predlagal samo skrajnosti: bodisi delo: »naj ti kamni postanejo kruh, se vrzi dol, vse to ti bom dal.« Če je, ne samo postni čas, temveč celotno naše življenje zgolj neka akcija, nenehne projekti, kaj bomo še naredili, da se bodo ljudje zveličali, da se bodo ljudje dobro imeli, zabavali, bomo zabredli v hudičevo vero. Hudič predlaga tudi drugo skrajnost: »če padeš predme in me moliš.« Tudi tukaj lahko zapademo v hudičevo vero, ki ni češčenje Boga, temveč češčenje človeka in njegovega dela. In vse to se lahko zgodi, ko zmanjka ljubezni in takrat človek – vernik želi postati to, kar je hudiča naredilo hudiča in Adama in Evo pregnalo iz raja – želja, da: »bi postala kakor Bog.«

Ko si človek, tudi vernik, začne domišljati, da je kakor Bog, potem začne verovati, kakor hudič, iz sovraštva, kajti Bog je samo eden in lahko vse obrne v sovraštvo. In zato je postni čas, da bi vernik spoznal Boga, spoznal Božja dela v svojem življenju, da bi spoznal vrednost Jezusove smrti na križu, ter Jezusovega vstajenja od mrtvih, ki je »opravičenje, ki daje življenje.« In to opravičenje daje samo ljubezen: ker samo ljubezen vse opraviči, vse veruje, vse upa, nikoli ne mine in se je ne da kupiti. Ne postimo se, da bi kupili Božjo ljubezen, temveč spoznali, kako nas Bog itak že ljubi, ter se naučili na to Božjo ljubezen odgovoriti z ljubeznijo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar