nedelja, 08. april 2018

Pravičnost ali usmiljenje


Kaj je bolje pravičnost ali usmiljenje? Apostol Tomaž je zahteval pravičnost: »Če ne vidim ran od žebljev nikakor ne bom veroval.« Pravičnost zahteva oko za oko, zob za zob. Pravičnost je zahtevala, da Jezus umre krute smrti na križu. Pravičnost je boleča in krvava.

V prvem berilu smo slišali, da med učenci in apostoli »nihče ni trpel pomanjkanja.« Pa je to možno doseči, ne da bi komu napravili krivico. Nihče ni trpel pomanjkanja, ne zaradi pravičnosti, temveč zaradi usmiljenja. Apostoli tistim, ki so dajali k njihovim nogam niso dajali nobenih posebnih privilegijev, ker jih tisti tudi niso zahtevali. Ker so vse, kar so počeli, počeli iz usmiljenja, ker so imeli Kalvarijo vedno pred očmi. Usmiljenje obuja od mrtvih. Kdor je usmiljen, ta ljubi in ljubezen do Božjih otrok v tem, da »ljubimo Boga in izpolnjujemo njegove zapovedi.« Menim, da na svetu ni starša, ki bi mirno gledal, kako njegov otrok drvi v pogubljenje in nesrečo, tako tudi Bog ne. In zato so zapovedi in prepovedi. Iz usmiljenja.

Kajti popuščanje in prilagajanje svetu ni usmiljenje. Evtanazija in permisivna vzgoja otrok ni usmiljenje. Prilagajanje bogoslužja, namesto bogoslužnega prostora, češ, da Bog je povsod ni usmiljenje. Usmiljenje je zakon države, ki bo pijancu preprečilo potovanje z avtomobilom. Lažno usmiljenje pa bo zamahnilo z roko: ah, saj ima težko življenje, naj se ga napije, naj se zaleti nekam, pa bo mir. Pravo usmiljenje zahteva, da se dotaknemo Jezusovih ran, ki so naše rane, zakaj le tako bomo verovali in bili rešeni.

Ne prosimo ne Boga ne človeka za pravičnost, ker nam ne bo všeč in ker bo bolelo. Raje prosimo Boga usmiljenja, ker za usmiljenje lahko prosi vsak, in tisti, ki prosi veruje. Najlažje je zahtevati pravičnost, nekaj težjega pa prositi za odpuščanje, za usmiljenje, za ljubezen. Za to prošnjo je potrebna vera. Ker je Bog tisti, ki prvi ljubi, ki je prvi usmiljen in ki prvi odpušča. Zato je »zmaga, ki premaga svet, naša vera.« Ker tisti, ki veruje bo imel življenje v Jezusovem imenu.

Ni komentarjev:

Objavite komentar